Onze categorieën

2dehands meer dan alleen tweedehands: aangepaste naam en look & feel voor het grootste handelsplatform van België

Het leven staat niet stil en 2dehands.be evolueert mee. Vanaf vandaag gaat het handelsplatform verder als 2dehands, met een nieuwe naam en een volledig nieuwe en frisse look & feel.  

2dehands is populairder dan ooit, dat blijkt ook uit het aantal bezoekers van de site. Maandelijks telt het handelsplatform zo’n 3.200.000 unieke  bezoekers. Het platform blijft jaar na jaar met 20% groeien. Dit zijn niet alleen kopers en verkopers van tweedehands spullen, maar steeds vaker mensen die op zoek zijn naar nieuwe producten, aangeboden door professionele verkopers. Eén ding hebben ze gemeen: ze zijn op zoek naar de beste deal! En de beste deal is hierbij voor iedereen anders: de ene zoekt een uniek item, de andere wil iets goeds doen voor de planeet, nog een andere wil de beste prijs of een centje bijverdienen door zelf te verkopen.

Petra Baeck, Head of Marketing van 2dehands: “We zijn het meest bezochte handelsplatform van het land. Wat ons platform uniek maakt, is dat mensen bij ons komen met een koopintentie. Dit maakt ons ontzettend relevant voor particulieren die willen verkopen, maar ook professionele verkopers vinden meer en meer de weg naar ons platform. Uit intern onderzoek blijkt dat onze bezoekers ervoor openstaan om ook nieuwe producten aangeboden te krijgen, zolang ons aanbod maar relevant is. Hierdoor kunnen ze bovendien meteen de prijs van een tweedehands met een nieuw product vergelijken en vervolgens op ons platform kiezen wat ze willen.”

Nieuwe naam en look & feel

Het was tijd om die evolutie ook duidelijk te maken in communicatie. Daarom werd gekozen voor een nieuwe look & feel van het 2dehands-merk dat beter aansluit bij die nieuwe realiteit.

Hoewel er meer ‘nieuw’ aanbod is van professionele verkopers, werd toch besloten om de kern van de naam, namelijk 2dehands, te behouden. 2dehands geniet immers een heel grote naambekendheid en staat voor onze bezoekers gelijk aan ‘samen de beste deal sluiten’, ongeacht dit nieuwe of tweedehands producten zijn,” zegt Petra Baeck.

Vandaag verloopt meer dan meer dan 65% van alle bezoeken via een mobiel toestel, het grootste deel daarvan via de app. “Het weglaten van .be in onze communicatie is dan ook een logisch gevolg ,” aldus Petra Baeck.

Voor elke levensfase

De rebranding wordt extra kracht bijgezet met een on- en offline reclamecampagne die toont hoe 2dehands een rol speelt in zowel de kleine als grote veranderingen in ons leven. Het aanbod op het handelsplatform is zo ruim dat je voor elke fase in het leven een oplossing vindt: zowel om te kopen als om te verkopen. Het leven staat nooit stil!

 

Over 2dehands

2dehands werd opgericht in 1999 als een van de eerste zoekertjessites in België. Intussen is 2dehands met 42 rubrieken bijzonder populair: het aantal bezoekers stijgt nog elke dag. Zowel particulieren, als kleine en grote bedrijven bezoeken 2dehands: goed voor zo’n 3.200.000 unieke bezoekers per maand.  Samen kopen en verkopen ze nieuwe en gebruikte items en diensten. Elke dag worden er gemiddeld 70.000 nieuwe zoekertjes geplaatst. Van kleding en verzamelobjecten tot auto’s en huisraad.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *